Анкета для батьків
«Чи повинні бути у дитини домашні обов'язки?»
Перед Вами перелік конкретних справ, які можна довірити дитині, і не тільки дівчинці, як це найчастіше прийнято, а й хлопчикові. Відзначте знаком "+", які з названих справ виконує Ваша донька чи Ваш син?
1. Поливає квіти.
2. Витирає пил на підвіконнях та полицях для іграшок.
3. Допомагає наводити порядок (прибирати свої речі).
4. Приносить батькам домашнє взуття.
5. Відповідає за книжкову полицю або шафу і підтримує на них лад.
6. Приносить газети з поштової скриньки.
7. Годує кошеня чи цуценя (рибок, пташок).
8. Допомагає робити повне прибирання в окремій кімнаті або в окремих частинах кімнати.
9. Пришиває на своїй сукні або сорочці відірваний ґудзик.
10. Чистить свою сукню або одяг молодшого брата чи сестри, або одного з батьків.
11. Миє своє взуття.
12. Піклується про прикрашання кімнати (своїми виробами, малюнками, портретами, репродукціями).
13. Якщо є город чи квітник, відповідає за певну його ділянку як у плані посіву, так і догляду за ним і збору плодів.
14. Якщо в квартирі є телефон, перший відповідає на дзвінок і ввічливо відповідає.
15. Допомагає матері або батьку, старшій сестрі (старшому брату) в їх господарських справах.
16. Допомагає при приготуванні їжі (нарізати відварні овочі, насипати певну кількість борошна, крупи та тощо).
17. Не забуває вітати своїх рідних і близьких з днем народження або іншими святами подарунками, виготовленими своїми руками.
18. Щоранку самостійно застеляє своє ліжко.
19. Посидить поряд з бабусею (або дідусем), якщо вони захворіли або погано себе почувають.
20. Підтримує порядок на полиці з книгами, дисками тощо.
Всього-на-всього домашні доручення. А яке за ними бачиться життя!
Більшість завдань годиться для наших хлопців. Виявляється не так вже й мало для них справ і сьогодні в міській квартирі.
Шановний вихователь!
Просимо Вас взяти участь в аналізі своєї професійної діяльності за темою «Гендерне виховання дошкільників». Дайте, будь ласка, відповіді на такі запитання:
- У яких розділах чинних програм поставлено завдання гендерної соціалізації дошкільників?_______________
- Які засоби, на Ваш погляд, є найбільш ефективними у роботі з гендерної соціалізації?___________________
- Як Ви здійснюєте співпрацю з батьками вихованців з цього питання?_________________________________
- Наскільки Ви реалізуєте завдання гендерної освіти дітей вашої групи:
o 100%
o 80%
o 50%
o 30%
o 0%
- Що утруднює роботу з цього питання? _______________________________________________
- Якої допомоги з проблеми гендерного виховання дітей Ви потребуєте ?
❖ Хлопчики вирізняються надзвичайною руховою активністю, вони прагнуть змінити середовище навколо себе чи його деталі (розбирають іграшки, надають перевагу рухливим іграм тощо), а також змінити і самого себе. Тому з хлопчиками важко та дискомфортно працюється в умовах обмеження способів їх дій. Пропонуючи чи вимагаючи щось від хлопчини,
варто чітко обґрунтувати свою настанову.
❖ Хлопчики важче за дівчаток адаптуються до нових умов і потребують від дорослих більше розуміння (зокрема, морального). Добре, коли батьки радіють успіхам сина, відзначають його позитивні досягнення, переймаються його проблемами.
❖ Для хлопчиків є характерним глибоке зосередження на конкретних проблемах.
❖ Хлопчику важче перейти від одного виду діяльності до іншого: це зумовлює необхідність плавного, аргументованого дорослими, переходу, наприклад, від логічного мислення до образного.
❖ Хлопчики болісно реагують на іронію, приниження і глузування з боку старших — тому батькам краще уникати їх. Довгі нотації батьків хлопчика також не дадуть бажаного результату, навпаки, вони можуть викликати зворотну реакцію в поведінці дитини.
❖ Деяка грубість хлопчика часто зумовлена невмінням малюка передати свій душевний стан. Вона здебільшого є показною і маскує справжні переживання, розгубленість
Звичайно, для повноцінного виховання дитини будь-якої статі визначальну роль відіграє середовище (родина, дошкільний заклад). Спостерігаючи стосунки батька і матері, дитина отримує уроки ввічливості або грубості, уваги чи нехтування, великодушності чи дріб'язковості. Якщо хлопчик бачить, який його тато уважний та турботливий, ніжний та ввічливий з мамою, то вінсприймає це як обов'язкові чоловічі якості. Хлопчики з раннього дитинства наслідують в першу чергу чоловіків. («Ми разом з татом»; «Допомагаю мамі та бабусі, як тато»; «Я сильний,
все можу, як тато»). Сміливість, рішучість, готовність братися до будь-якої справи наполегливість та інші важливі риси виробляються у хлопчиків поступово — т спільних прогулянках із батьками, праці вдома і на дачі, пригод під час літнього відпочинку, слуханні, а потім і самостійному читанні книг.
Педагоги та батьки повинні пам'ятати, що саме мікроклімат середовища, в якому виховується малюк, основою якого є любов та взаємоповага, турбота та увага, так необхідний для дитини як приклад для наслідування, в результаті якого формують в їхньому синові чи дочці моральність, розуміння загальнолюдських цінностей і найкращі людські якості; формують особистість дитини.